Általános Szerződési Feltételek



Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) meghatározzák a Cityfone Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által www.iperfect.hu domain név alatt üzemeltetett webáruház felhasználási és a vásárlást szabályozó feltételeit.

A Szolgáltató és a weblapon keresztül a terméket/szolgáltatást megrendelő személy (a továbbiakban: Felhasználó) között létrejövő szerződés tartalmát a vonatkozó jogszabályok rendelkezései mellett a jelen ÁSZF határozza meg. Jelen ÁSZF ennek megfelelően tartalmazza a szerződő feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a szállítási és fizetési feltételeket, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Felhasználó a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházon keresztül történő vásárlással a Felhasználó elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit.



Irányadó jogszabályok

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: Ptk.),

  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről,

  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról,

  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól,

  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.



    A szolgáltató adatai

    Név: Cityfone Kft.
    Székhely: 1097 Budapest, Könyes Kálmán körút 12-14. 5.1.
    Cégjegyzékszám: 01-09-345500
    Adószám: 26799360-2-43
    Képviselő: Kinczler Zsuzsa Katalin ügyvezető
    Telefonszám: +36 20 372 9093
    Weblap: www.iperfect.hu
    E-mail: info@iperfect.hu



    Termékek, szolgáltatások

    A www.iperfect.hu elsősorban mobiltelefonokkal, tabletekkel, okosórákkal és tartozékokkal foglalkozó webáruház, ahol lehetősége van a Felhasználónak megrendelni a webáruház oldalain megjelenített termékeket. A termékek mellett megjelenített ár a darabárakat jelenti, ha az másképpen nincs feltüntetve, az árak tartalmazzák a 27%-os Általános Forgalmi Adót (ÁFA) is, de a szállítási díjat nem.

    A szállítási költség külön kerül feltüntetésre a megrendelés folyamán, mely azután megjelenik a számlán is, és automatikusan hozzáadódik a végösszeghez. A webáruházban a kiválasztott szállítási módok szerint lehet átvenni a megrendelt termékeket.

    A webáruházban havidíjas díjcsomag megrendelésére is van lehetőség. A SIM kártya átvételekor fizetendő 5.000,-Ft letéti díj, 1 hónap kaució és az első havi szolgáltatási díj. A kártya Szolgáltató részére történő visszaadásakor a letéti díjat a Felhasználó visszakapja. Ha a Felhasználó előre jelzi a számlazárás előtt, akkor az egy havi kaució visszajár. Ha a Felhasználó adott hónapban kéri számlafizetés előtt, akkor adott hónap utolsó naptári napjáig él az előfizetése, és abban a hónapban a kaució jóváírásra kerül.

    A webáruházon a termékekről megjelenített termékfotók színben és árnyalatban eltérhetnek a valóságtól. Ennek oka a fényképezőgéppel, illetve telefonnal készített képek és különböző monitorok, kijelzők színmegjelenítési módjai.

    A webáruházat minden Felhasználó ingyenesen veheti igénybe. A vásárlásra regisztrációt követően van lehetőség.



    A megrendelés lépései



    1. A termék kosárba tétele

      A termékeket/szolgáltatásokat a különböző kategóriák alatt van lehetőség kiválasztani és a ,,Kosárba" gomb megnyomásával a kosárba helyezni. Ezután a vásárlás tovább folytatható, vagy pedig véglegesíthető a megrendelés.

      Az oldalon a Felhasználónak lehetősége van szűrésre márka, állapot, árkategória, szín és memória szerint.


    2. Kosár tartalma

      A jobb felső sarokban a Kosár ikonra kattintva beléphetünk a kosár menübe, ahol módosíthatjuk a megrendelésünket és törölhetünk a termékekből.


    3. Az adatok megadása

      A vásárlásra regisztrációt követően van lehetőség. A regisztráció során a Felhasználónak kötelezően meg kell adni a nevét, e-mail címét és jelszavát, továbbá megadhatja a telefonszámát, a szállítási címet és a számlázási adatokat. A Felhasználó ezt követően kiválaszthatja a termék átvételének módját és a fizetési módot is.


    4. Rendelés elküldése

      A Felhasználó csak abban az esetben tudja elküldeni a megrendelését, ha elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket. A rendelés elküldésével a Felhasználónak fizetési kötelezettsége keletkezik.


    5. Visszaigazolás

      A rendelés leadása után, a megadott Felhasználói e-mail címre egy visszaigazoló e-mailt küld a rendszer a rendeléssel kapcsolatos összes adatról és információról.




    A megrendelés visszaigazolása

    Az elküldött és beérkezett rendelésekről a Szolgáltató legkésőbb 48 órán belül visszaigazoló e-mailt küld a Felhasználónak a távollevők között megkötött szerződés alapján, mely így válik érvényessé.

    A visszaigazolás tartalmazza a szállítási és számlázási címet, a nevet, a rendelés összegét, a szállítási és fizetési módot. A visszaigazoló e-mail nem jelenti azonban automatikusan a megrendelés elfogadását.

    Amennyiben ez a visszaigazoló e-mail nem érkezik meg a Felhasználó által megadott e-mail fiókba, a Felhasználó mentesül az ajánlati vagy szerződéses kötelezettség alól, így nem lesz köteles megvásárolni a megrendelt tételeket.

    Felhívjuk a figyelmét, hogy előfordulhat, hogy a levél a spam mappába kerül.


    A megrendelés feldolgozása

    A megrendeléseket a nap 0-24 órájában van lehetőség leadni. A beérkezett megrendeléseket a Szolgáltató munkanapokon dolgozza fel 14:00 óráig. A feldolgozási időn túl, a hétvégéken és a munkaszüneti napokon leadott megrendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra.


    Szállítás

    A Szolgáltató lehetőséget biztosít kiszállításra és személyes átvételre is. A Felhasználó által választott fizetési és szállítási módtól függően, a megrendelt termékek átadásra kerülnek a szállítást teljesítő cégnek.

    A szállítási határidő függ a rendelés leadásának időpontjától és a készlettől. A Szolgáltató a 14:00 óráig leadott rendeléseket még aznap feldolgozza, az ezt követően leadott rendelések feldolgozása a következő munkanapon történik meg. A készleten lévő termékek esetén a szállítási idő általában Budapesten belül 1-2 munkanap, vidékre 2-4 munkanap.

    A kiszállítás díja 1.500,-Ft, az üzletben történő személyes átvétel ingyenes.

    A kiszállítást biztosító futárszolgálat adatai:

    Név: GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.

    Cím: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.

    Személyes átvétel a következő helyszíneken lehetséges:


    • Perfect GSM Lurdy ház (1094 Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14.)

    • iPerfect (1094 Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14.)

    • Perfect GSM Westend (1063 Budapest, Váci út 1-3.)

    • tFone Westend (1063 Budapest, Váci út 1-3.)

    • tFone Allee (1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 8-10.)




    Fizetési feltételek és számlázás

    Személyes átvétel esetén az üzletben készpénzzel vagy bankkártyával lehetséges fizetni. Kiszállítás esetén fizetés a futárszolgálatnál készpénzzel vagy bankkártyával történhet.

    A Szolgáltató a Számlázz.hu számlázó használatával elektronikus úton küldi el a számlát a megadott e-mail címre.


    Elállási jog

    A fogyasztónak minősülő Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül minőségi kifogás esetén elállhat a szerződéstől. Nem minőségi kifogás esetén (pl. a Felhasználónak nem tetszik a termék, meggondolja magát) a Szolgáltató kizárólag a bontatlan állapotban visszaküldött terméket tudja kicserélni. Bontott, aktivált készülék esetén a Szolgáltató bevizsgált értékcsökkentett díjon tudja visszavenni a terméket.

    Ha a Felhasználó élni kíván az elállási jogával, ezt határidőben, írásban jelezni köteles a Szolgáltató részére.

    A megrendelt terméket a Felhasználónak vissza kell juttatnia a Szolgáltató címére postai levélként, csomagküldő futárszolgálat által, vagy személyesen. A visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költségek a Felhasználót terhelik. Az utánvéttel visszaküldött csomagokat a Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni.

    A nem rendeltetésszerű használatból keletkező anyagi kár megtérítését joga van követelni a Szolgáltatónak a Felhasználótól.

    Minőségi kifogás esetén a Szolgáltató a visszaküldött csomag beérkezésétől számított legkésőbb 14 napon belül köteles visszatéríteni a vételárat a Felhasználó felé.

    A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja.

    A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg a terméket vissza nem kapta vagy a Felhasználó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

    Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül.


    Kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról szóló tájékoztatás

    Kellékszavatosság

    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

    Ön a Cityfone Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.


    Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

    Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

    Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgyigényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

    Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.


    Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

    Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.


    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

    Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.


    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Cityfone Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.



    Termékszavatosság

    Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

    A termék hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.


    Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.


    Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.


    Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.


    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.


    A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:


    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.



    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

    Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


    Jótállás

    Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

    Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX.22.) sz. Kormányrendelet 2. § (1) bekezdése alapján a Cityfone Kft. jótállásra köteles.


    Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

    A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a termék fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.


    Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

    A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

    Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.


    Jogi nyilatkozat

    A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért. Amennyiben jogsértés merül fel a Szolgáltató együttműködik az eljáró hatóságokkal a felderítés végett.

    A Szolgáltató nem vállal felelősséget a szerver esetleges meghibásodásából, a honlap tartalmának harmadik fél általi megváltoztatásából származó károkért.

    Felhasználó a szolgáltatások megrendelése során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/megrendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

    A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

    Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, például a szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0,-Ft-os vagy 1,-Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szolgáltatásnyújtást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándéktól.

    A honlapot mindenki saját felelősségére használja. A rendszerben előforduló esetleges késedelemért, hibáért, az ebből adódó hiányos információ áramlásért a Szolgáltató nem tehető felelőssé.

    A Szolgáltató a szerzői jog jogosultja a honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve valamennyi elkészíttetett grafikát, képet, fotót és a honlap felületének elrendezését, ötleteket, megvalósításokat).

    A jelen ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Felhasználónak a honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek a használatára, hasznosítására. A honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl, ezen szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel.


    Panaszügyintézés és jogérvényesítés

    A Felhasználó a megvásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatos kifogásait a Szolgáltató felé az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő e-mail üzenetben vagy telefonon.

    Elérhetőségek:

    E-mail: info@iperfect.hu

    Telefon: +36 20 372 9093

    A Szolgáltató a felhasználói kifogásokra legkésőbb 30 napon belül válaszol.

    Amennyiben a Szolgáltató és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:


    • Fogyasztóvédelmi hatóság: Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: www.kormanyhivatal.hu

    • Bírósági eljárás: A Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.

    • Békéltető Testület: A fogyasztói panasz elutasítása esetén, a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: www.bekeltetes.hu

    • Online vitarendezési platform: Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon keresztül a fogyasztónak lehetősége nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáját ezen keresztül rendezze egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.

      Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU





    Egyéb rendelkezések

    A Szolgáltató és a Felhasználó közötti jogviszonyra a magyar jog az irányadó.

    Jelen ÁSZF elektronikus formában és kizárólag magyar nyelven kerül megkötésre.

    Jelen ÁSZF-et a Szolgáltató indoklás nélkül bármikor módosíthatja, erről a Felhasználót a honlapon keresztül értesíti. Kérjük, hogy rendszeresen tekintse meg az Általános Szerződési Feltételeket.

    A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az irányadó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

    A honlap oldalainak böngészésével, továbbá megrendelések leadásával a Felhasználó elfogadja az ÁSZF tartalmát.



    2020. április 21.
  • Oldalunk a felhasználói élmény növelése és adatgyüjtés céljából sütiket helyezhet el a böngésződben, az adatkezelési nyilatkozatban leírtak szerint.
    A webhely használatával elfogadja a cookie-k használatát.